donderdag 10 april 2014

zonnig zomerkleedje

ik maakte dit kleedje uit het singer naaiboek. De uitleg vond ik wel heel miniem. Ik heb dan ook serieus gesukkeld met de armsopeningen en ze zijn nog niet gelijk het moet zijn. Maar het zijn geen rampen, dus ik kan er mee leven ;) Volgende keer toch een belegske denk ik. Maar daar had ik geen stof meer voor, 't was just uitgemeten, dat half meterke.

ook mijn naaimachine deed een beetje raar, als ik de linten stikte dan werd mijn stof soms precies naar beneden geslagen en ook bij de andere stiksels heb ik soms precies wat vuil in de gaatjes. Nu weet ik niet of het aan het goedkope stofke lag (want ook speldjes maakten gaatjes die er moeilijk uitgingen), dus ik wacht nog even af tot het volgende projectje om te kijken of ik eens langs de winkel moet met mijn machine of niet.

Nu nog wat friskes om het kleedje aan te doen, dus hopelijk wordt het een warme zomer. En anders zal er vaak een t-shirtje onder moeten.




patroon: singer boek
stofje van het stoffenspektakel

1 opmerking:

Nicole Claudia zei

Een heerlijk eenvoudig modelletje. Dat je dat uit een half metertje hebt gekregen zeg.

Sommige stofjes krijgen inderdaad gaatjes na het spelden, maar na het wassen gaan ze er meestal wel uit.

Groetjes, Collie