zondag 12 januari 2014

zal ik nog eens wat van me laten horen?

Jawel, jawel, ik ben er nog :-) Rond en gezond, en dat kan je zelfs heel letterlijk nemen. Ik heb namelijk een buikbewonertje en die is uitgerekend voor half mei. Tegelijk ook de reden dat het hier zo stilletjes was, want meneertje nam echt alle energie uit me weg. Na 3 maanden 0.0 energie, kwam er stilletjes toch terug een klein beetje energie op overschot, en heb ik af en toe nog wel iets gemaakt - waar ik dan nogal vaak een foto van vergat te trekken (zwangerschapsdementie?).

Ook werkt mijn modelletje absoluut niet mee, mevrouw wil echt niet poseren voor een foto, neen mevrouwtje wil zelf foto's maken. Zelf met de nodige omkoperij lukt het amper.

Ik maakte nog een rokje, een kleedje (poging gedaan tot foto's maar niet echt een bruikbaar exemplaar gevonden op de PC) en een zingzak voor Nieuwjaar, want mevrouwtje ging voor het eerst zingen dit jaar. Voor haar ging het nog niet om de centen, maar vooral om de snoepjes :-))

Maar...gisteren en vandaag maakte ik iets dat ik toch niet kan tonen op een modelletje, want het is voor de kleine broer! Een maatje 56, OMG wat is dat klein. Het lijkt al een eeuwigheid geleden dat dat kleine maatje hier in huis was, terwijl het eigenlijk toch nog geen 3j geleden is. Zoiets kleins maakte ik nog nooit eerder, want toen Lore nog een baby was kon ik nog niet naaien.

Nu is tricot nog steeds niet mijn allerbeste vriend, maar dit ging toch al redelijk. Ik had moeilijkheden met het kruis en de rits (uitleg in de boekskes is toch echt niet altijd je dat hoor), ik heb ook besloten het niet meer los te maken want ik denk dat ik het dan alleen maar erger ga maken. En ooit....ja ooit zal tricot ook wel mijn vriendje worden ;)
Waar ik dan wel weer blij mee ben, is dat de rits echt een blinde rits is geworden. Eindelijk :-))

patroontje - Ottobre 6/2012
stofje van bij Juffertje Uil


Dit is nog de zingzak. Geloof het of niet, dit was de beste foto, en dan was ze al omgekocht met een snoepje...

stofje van het stoffenspektakel

2 opmerkingen:

Juffra Toertjes zei

Ik kom effe inspiratie opdoen!
Heb jij mss een pinterestbord?
:)

Jyotsna zei

nee ik vrees van niet. Ik heb ooit al wel eens een account aangemaakt, maar voorlopig nog niet veel mee gedaan...
Als ik binnenkort zou moeten platliggen (was bij de dochter zo) dan kan ik me daar mss wel eens op toeleggen ;)