maandag 20 januari 2014

ik ben blij :-)

Ja hoor, ik ben blij! Want ik heb kunnen naaien van het weekend, ik maakte een rokje voor de dochter, en startte met een hemdje voor kleine broer.

Maar wat nog leuker was toen ik gisterenaonvd mijn bloglovin opendeed, was ontdekken dat ik de give-away bij Toertjes en Pateekes gewonnen had. Hoe cool is dat! Ik kreeg zelfs al bericht dat er een pakketje onderweg is, zo snel, ik weet nog niet wat er in zit maar ik ben nu al superblij :-)

Terug over naar het rokje. Het werd het rokje uit zelfgemaakte kleertjes 1. Buiten wat gepuzzel met de tailleband (ik had tailleband over naargelang het rokdeel). is het toch een superleuk rokje geworden. Dochterlief wou het bij de eerste pasbeurt al aanhouden, en toen stonden er geeneens knopen aan en was het nog niet omgezoomd. Omdat ik een stukje van de tailleband moest afdoen, zit er geen rekker in, want het paste net (ze moet niet veel meer verdikken). Mss moet ik toch eens leren eraan te denken om op te meten, maar ik dacht een 4j voor de dochter die nog 3 moet worden, dat moet lukken.
Ik vind dit een superleuk stofje, want uit de groene variant maakte ik eerder al een simpel rokje met elastische tailleband.

nee mama ik poseer echt niet graag

allez, een heel heel klein beetje dan

nah, te laat!
 

verder ben ik dus ook begonnen aan een hemdje voor de broer, in tricot. Man, daar heb ik al op gevloekt! had ik eindelijk de kraag eraan op een fatsoenlijke manier afgewerkt, merk ik bij het aanzetten van de mouwen dat ik die kraag er met de verkeerde kant naar boven heb aangezet! Grmbll. En tricot lostornen dat vind ik nu eens een vreselijk werkske se. Maar ik ben er toch aan begonnen, maar het hemdje is nu dus nog ver van af ;-)

Geen opmerkingen: