dinsdag 21 mei 2013

zonnehoedje en cakejes

Gisteren was een productief dagske. Nu ja, het was toch geen weer om buiten te komen, dus dan kunt ge u beter binnen bezig houden he.

In de namiddag bakte ik samen met de dochter cupcakes. Buiten het feit dat de keuken ontploft leek, waren het wel erg lekkere cakejes, lekker eenvoudig. Een paar vanille en een paar chocoladecakejes, mmm.

 
Tijdens het middagdutje van de dochter maakte ik ook nog een kleedje voor mezelf af. En deze keer ben ik wel content. Een modelleke uit de burda van juli '97 en een licht katoentje waren deze keer wel een goede match. Deze keer volgt er zel een foto (beloofd!), maar ik moet er eerst nog eens een strijkijzer over laten gaan.

En omdat ik in de winkel geen zonnehoedje vond naar mijn goesting (nee, ik wil geen roos en ook geen wit, en ook niet met van die mega kitcherige bloemen of glitter, en ook geen pet want daar is de missie nog wat klein voor...), dus moest ik er nog eentje ineen flansen. Ik maakte er vorig jaar al eentje uit een stevig katoentje, maar nu had ik niet echt stevig katoen bij de hand. Ik nam mezelf voor gewoon te kijken wat het gaf met een gewoon en een licht katoentje, en kijk, dat lukte ook. Het bekende patroontje van Miekk was vorige keer een succes, en nu dus hopelijk ook. Vanmorgen heeft ze er al een hele tijd mee rondgelopen, maar ik vergat natuurlijk een foto te nemen. Hier dus al een fotootje zonder de missie, maar een andere volgt zeker nog. Misschien moet de zon dan maar eens tevoorschijn komen?


Geen opmerkingen: