donderdag 27 september 2012

kleedje

Ik ben er lang, veel te lang mee bezig geweest, maar uiteindelijk is het toch afgeraakt. De Aldi-brolmachine heb ik buiten gegooid, er staat een Janome Sewist 625e op mijn tafeltje te blinken nu. Wat een verschil!!! Pas dan merk je dat hetgeen waar ik eerst mee naaide toch echt niet zo goed en handig was. Maar ja, ik wist nu wel dat ik naaien kei leuk vind en kon me dan ineens een goeike aanschaffen he.

Het patroontje vond ik hier: http://dedroomfabriek.blogspot.be/2011/11/patronen-babyjurkjes.html, en ik gaf er dan een beetje mijn eigen draai aan. Als eerste besloot ik een rits te gebruiken. Puur en alleen omdat ik wilde leren een rits in te zetten :-) Dan een bloemetje en een siersteekje om bovenaan de schoudertjes vast te zetten, en klaar! Ik heb het ook gevoerd, omdat het nu toch kouder wordt. Ineens moeilijk genoeg he ;-)

En dit is het resultaat:



M'n modelletje ligt ondertussen al in bed. Maar ik heb een vraagje...het valt vrij klein uit, het past net, maar zitten is dus moeilijker. Dus dacht ik van te werken met een split. Maar kan ik dan best 1 split achteraan (en hoe hoog moet die dan, want die rits zit er ook al he), of kan ik beter 2 splitjes opzij? Ik hoor graag jullie tips. Of een ander ideetje is ook goed hoor. Het is trouwens niet rekbare stof (mss een beetje dom van mij?)

De stofjes kocht ik op een klein marktje in Herenthout, bij www.rakketak.be en het rode lint komt van bij de Veritas.

Geen opmerkingen: