maandag 23 maart 2015

kleedje met plooitjes uit svdh1

Ik ben weer terug in gang geschoten. Dat mooie weer roept om nieuwe kleedjes :) Ook voor m'n swapje heb ik iets in elkaar gezet, maar dat kan ik nog niet tonen, want dat mag pas op 6 april worden uitgepakt, en is nog niet verstuurd want ik wil morgen nog iets maken.

Maar voor ons meisje maakte ik een kleedje. Met plooitjes in het bovenstuk en in de rok. En een streepje paspel ertussen. Ik had ook een 'aan' foto willen nmemen, maar het was zo druk gisteren en moest me zo afjagen om op tijd te zijn gistermiddag (kennen jullie dat, dat constant afjagen? Soms wou ik dat ik wat meer op mijn gemak kon zijn, zonder me overal over te moeten opjagen), dat het er niet van gekomen is. En nu hangt het al op den draad te drogen. Een volgende keer nog een fotootje op model dus. Ze was er alvast heel erg blij mee. Maar dat is ze eigenlijk wel altijd met een kleedje waarmee ze kan zwieren.

Misschien is het nu nog eens tijd om iets voor kleine broer te maken. Een hemdje ofzo. Of een pijama. Ik weet het nog niet, de hele kleerkast moet nu met het nieuwe seizoen toch weer vernieuwd worden, dus keuze genoeg!

stofje: Daaidieka
patroontje: svdh1
paspel gekregen van de schoonmama ;-)

Geen opmerkingen: