zondag 23 februari 2014

'Lena' en enkele kleine tasjes

De kleine tasjes maakte ik vorige week al, maar ze de foto's waren nog niet tot op mijn PC geraakt.

Een tasje uit toile ciree. Hier moet ik nog wat mee oefenen hoor. Tips en trucs voor het naaien van toile ciree zodat die niet blijft plakken aan het naaimachien  - en bijgevolg 5 keer over hetzelfde plaatske stikt  - zijn welgekomen ;)


En dan met een restje nog een 'Fedha', die je kan sluiten met een kamsnapske. Zo kan Lore haar centjes in stijl mee naar school pakken.


En dan mijn maakseltje van deze week - en hier ben ik best fier op - een 'Lena' kleedje uit het eerste boek van zelfgemaakte kleertjes. Ik maakte een 4j voor Lore en eigenlijk is die perfect. Ik maakte de rok een 3cm langer, dan heeft ze er nog lang geniet van. Ik koos voor de versie met mouwtjes, omdat ik denk dat die het beste passen bij ons missie. Zij was in alle geval in de wolken, met nog een 'prinsessenkleed', vooral omdat ze er mooi en leuk mee kon zwieren :)

Alleen moet ik nog iets vinden voor de ceintuur op zijn plek te houden. Zou ik gaan voor 2 lusjes aan de zijkant, of zou ik 'm aan de zijkanten een beetje vaststikken?

Lore wilde zelfs meewerken aan de foto's deze keer. Als ik nu nog eens ergens een stukske vrijstaande muur had die al geschilderd was he. Maar sorry, die heb ik (nog) niet.

Het stofje heb ik gescoord in de solden bij Den Depot




ja, ik had een klein beetje omkoopmateriaal achter de hand.
Die hadden we samen gemaakt in de voormiddag ;)

Laat gerust een berichtje achter, dat is altijd leuk :)

1 opmerking:

Anja VH zei

Toffe tasjes en een heel mooi kleedje!