donderdag 8 december 2011

kokosmuffins




Ik was laatst aan het surfen en kwam deze post tegen: http://bakersdaughter.typepad.com/the_bakers_daughter/2011/01/coconut-bread.html en dat vond ik er zooooo lekker uitzien!! Vorig weekend dacht ik mmm, dat ga ik toch even proberen. Ik veranderde de cake naar muffins, omdat ik geen kleine cakevorm had en mjammie, echt superlekker!

Het recept moest natuurlijk omgezet naar Europese maten. Ook had ik geen citroen en botermelk in huis, dus werd het zonder citroen en met halfvolle melk. De muffins waren heerlijk smeuig en waren ook 's anderendaags nog lekker, want dikwijls vind ik de dag erop het gebakje al veel minder lekker. Natuurlijk net uit de oven en afgekoeld waren ze wel  beter he.

De hoeveelheden heb ik ook wat aangepast, want hoe lekker ook, als ik nog maar aan eten denk kom ik al bij in gewicht en dat probeer ik dan te beperken met een beetje minder te maken ;-)

Het omgerekende en ieniminie-beetje aangepaste recept:

- 280g zachte boter
- 12 eetlepels suiker
- 2 eieren
- 48 eetlepels bloem
- 2tl bakpoeder
- 16 eetlepels geraspte kokos
- 11 eetlepels amandelpoeder
- 240ml (halfvolle) melk

Zelf heb ik de gasoven gebruikt op stand 3, maar anders kan je de oven op 165 graden voorverwarmen.
Mix de boter met de suiker tot een bleek en romig geheel.
Voeg de eieren 1 per 1 toe
Zeef de bloem en het bakpoeder erbij
Voeg het amandelpoeder, de kokos en de melk toe en meng goed
Doe muffinpapiertjes in een muffinvorm (ik heb ze lichtjes bespoten met bakspray zodat ze beter loslaten achteraf) en vul de papiertjes (mag goed vol).


De muffins in de gasoven hebben er toch wel 45-50min ingestaan. Als ze lichtjes goudbruin beginnen kleuren zijn ze klaar.

Ik zal straks nog een fotootje toevoegen.


Smakelijk!!

Geen opmerkingen: